03

Lis

C# – Soczewki

Program napisany w C#, wykorzystujący wzór na prostą przechodzącą przez dwa punkty, przy czym jeden z punktów jest dynamicznie generowany, oraz na punkt przecięcia się dwóch prostych obliczony metodą wyznaczników.
Program ma za zadanie wyświetlenie wykresu soczewki skupiającej lub rozpraszającej, do wyboru w menu, na podstawie danych wprowadzonych w nawigacji oraz określenie powstałego obrazu. Możliwe jest również zapisanie wykresu do pliku.

  1. Opis
    1. Menu
      1. Wykres – pozycja służy do zapisywania wykresu do pliku.
      2. Soczewka – wybieranie rodzaju soczewki.
      3. O programie – podstawowe informacje o programie.
      4. Ukryj / Pokaż nawigacje – ukrywa lub pokazuje nawigacje.

    2. Nawigacja
      1. Ogniskowa – suwak ustala wartość ogniskowej.
      2. Przedmiot – suwak ustala odległość przedmiotu od soczewki.

    3. Wykres
      1. Zielona strzałka – przedmiot.
      2. Czerwona strzałka – obraz przedmiotu.
      3. Błękitna oś – soczewka.
      4. Pomarańczowa kropka – ogniskowa (f).
      5. Pionowa kreska na osi Ox – 2 razy ogniskowa (2f).
      6. Przerywana linia – obraz pozorny.
      7. Tekst w dolnym lewym rogu – opis powstałego obrazu.

  2. Pozostałe informacje
    1. Licencja
      1. Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska.
      2. Informacje o autorze powinny być umieszczone w „O programie”.
      3. Autor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku użytkowania programu.

    2. Wymagania
      1. System operacyjny – Windows XP, 7, Vista
      2. .NET Framework – wersja 3.5 lub nowsza

  3. Pobierz
    1. Program Soczewki – aplikacja

Soczewki - 1 Soczewki - 2 Soczewki - 3 Soczewki - 4

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Autor

Dawid Świerczek

Dawid Świerczek

Zajmuje się projektowaniem oraz programowaniem aplikacji wykorzystując platformę .NET, głównie C#. Potrafię również wykonać strony internetowe i z powodzeniem je wypozycjonować. Nieustannie uczę się nowych technologi, aby moje aplikacje były jeszcze lepsze i bardziej wydajne. więcej...

Szukaj